Course Structure:
מבנה ותכנים:
מומלץ לקיים את ההשתלמות בהיקף של מינימום 30 שעות המחולקות ל- 10 מפגשים, בתדירות של אחת לשבועיים. התכנים כוללים הרצאות, סדנאות ודיונים, במסגרת קבוצתית עד 20 משתתפות בקבוצה.
* ייתכנו שינויים ברצף המפגשים ותכני המפגשים, בהתאם לצרכי הקבוצה.
Course Content:
נושא: | |
מפגש 1 | 4 פנים לכבוד האדם – ערך כבוד האדם כתשתית להתפתחות אישית ומקצועית. |
מפגש 2 | “בשביל כבוד צריך לעבוד” – חיזוק ההכרה ביכולות וכישורים אישיים והבאתם לידי ביטוי במרחב הגן. |
מפגש 3 | “להיות ילד להיות ילדה” – סטריאוטיפים וסוכני חברות מגדריים והשפעתם על התפתחות ילדים/ות בגיל הרך. |
מפגש 4 | מפינת בובות לפינת קוביות – עיצוב פינות הגן ומשחקי הילדים/ות בתודעה מיגדרית. |
מפגש 5 | “זה הסוד שלי” – ערך כבוד האדם ככלי לזיהוי מצבי קושי, מצוקה וסוד בקרב ילדים/ות בגן.. |
מפגש 6 | הסמכות ללמד והסמכות להציב גבולות – הצבת גבול והתמודדות עם משמעת מתוך ערך כבוד האדם. |
מפגש 7 | פגיעות ואלימות מינית – זיהוי נורות אדומות ודרכי תגובה. |
מפגש 8 | רב תרבותיות בגן – כבוד האדם כתפיסת עולם לקבלת האחר והשונה בגן. |
מפגש 9 | הצגה עצמית בחברה – מיומנויות תקשורת לשיח עם מבוגרים. |
מפגש 10 | משחקים בגן – פיתוח כבוד המחיה של ילדים/ות בגן באמצעות משחקים, סיפורים ושירים. |