ההשתלמות מיועדת לסגלי חינוך והוראה הרואים חשיבות בעיצוב תפיסת העולם המגדרית של התלמידים/ות, ומעוניינים לרכוש ידע שיטתי בתחום מגדר. בבסיס השתלמות זו מונחת תפיסת העולם, לפיה שוויון בין המינים הינו שוויון בכבוד האדם. ההשתלמות מוכרת לגמול השתלמות.

מטרות ההשתלמות:

  1. הכרת מושגי יסוד במגדר והבנת הקשר בין מגדר לערך כבוד האדם.
  2. פיתוח מודעות וחשיבה ביקורתית בסוגיות של מגדר, תוך מתן כלים להתפתחות אישית ומקצועית.
  3. העלאת מודעות הצוות החינוכי למסרים מגדריים והשפעתם על התפתחותם של ילדים/ות ובני ובנות נוער;
  4. יצירת שפה בית-ספרית משותפת ואקלים חינוכי שוויוני, המבוססים על ערך כבוד האדם.

מבנה התוכנית:

מבנה ותכנים:
משך ההשתלמות הוא 30 שעות אקדמיות, המחולקות ל – 10 מפגשים, בתדירות של אחת לשבועיים. המפגשים כוללים הרצאות, סדנאות ודיונים, ומתקיימים בקבוצות קטנות הכוללות עד 20 משתתפים/ות בקבוצה.
* יתכנו שינויים בסדר המפגשים ואף בתוכנם, בהתאם לצרכי הקבוצה.

תכנים מרכזיים:

נושא:
מפגש 1 בין שוויון וכבוד האדם – ערך כבוד האדם כבסיס לפיתוח תפיסת עולם מגדרית.
מפגש 2 מבוא לחשיבה מגדרית – מושגי יסוד מעולם המגדר, סטריאוטיפים מגדריים והשפעתם על התפתחות בני הנוער.
מפגש 3 "להיות ילד להיות ילדה" – התפתחות מגדרית של ילדים/ות מינקות ועד גיל ההתבגרות.
מפגש 4 "מי מפחד מפמיניזם?" – זרמים בחשיבה פמיניסטית
מפגש 5 "כשאת אומרת לא" – פגיעות ואלימות מגדרית.
מפגש 6 "זה מטריד אותי" – כבוד האדם והטרדה מינית.
מפגש 7 "לא רק בלונדינית" – דימוי גוף ואידיאל היופי בקרב מתבגרים ונוער.
מפגש 8 "בני ילד רע" – תפיסות של גבריות בחברה הישראלית.